Arjen Robbenin mukaan hänen lähtönsä Real Madridista ei johtunut heikoista esityksistä – päinvastoin.
Hollantilaistähti kertoo olleensa erinomaisessa kunnossa ja hänellä oli takanaan uransa paras harjoituskausi ennen kuin seura päätti myydä hänet kesällä 2009.
Tuolloin Florentino Pérez palasi Real Madridin puheenjohtajaksi ja käynnisti uuden tähtihankintojen aallon. Seura hankki riveihinsä muun muassa Cristiano Ronaldon, Kakán ja Karim Benzeman.
Robbenin mukaan hänelle kerrottiin suoraan, että seura tarvitsi myyntituloja tasapainottaakseen suuria investointejaan.
– Eräänä päivänä minulle sanottiin, että minut täytyy myydä, koska seura haluaa tasapainottaa rahankäyttöään näiden hankintojen jälkeen, Robben muisteli.
Päätös tuli hänelle yllätyksenä.
– En halunnut lähteä. Olin huippuiskussa kesän jälkeen.
Lopulta Robben siirtyi Bayern Müncheniin, jossa hänestä tuli yksi seuran ikonisimmista pelaajista. Hän voitti saksalaisseurassa muun muassa Mestarien liigan ja useita Bundesliigan mestaruuksia.
Vaikka siirto osoittautui myöhemmin uran kannalta onnistuneeksi, tapa jolla lähtö tapahtui, jäi vaivaamaan.
– Sitä oli todella vaikea käsitellä. Ei siksi, että olisin tuntenut olevani riittämätön, vaan siksi, että minut työnnettiin ulos seurasta. Minut nähtiin vain kauppatavarana.