Video: Sportivo TV

Uruguayn MM-joukkueen ympärillä kuohuu edelleen, kun ex-tähti Diego Lugano esitti poikkeuksellisen kovaa kritiikkiä päävalmentajana toiminutta Marcelo Bielsaa kohtaan.

Luganon mukaan Bielsan toiminta vaikutti suoraan joukkueen ilmapiiriin ja pelaajien suorituksiin, eikä hän säästellyt sanojaan arvioidessaan argentiinalaisvalmentajaa.

– Bielsa myrkytti ilmapiirin, hän ei koskaan ymmärtänyt missä oli, eivätkä pelaajat koskaan ymmärtäneet häntä. Valmentaja, jonka ei olisi pitänyt olla MM-kisoissa, oli mukana miljoonasopimuksella.

Lugano jatkoi vielä kovemmalla arviolla joukkueen esityksistä.

– Minun sääliksi käy pelaajia, koska he eivät pystyneet kilpailemaan. Toivon, että Uruguay ei enää koskaan tee tällaista virhettä.

Uruguay pelasi vahvasti MM-karsinnoissa ja onnistui muun muassa kellistämään hallitsevan maailmanmestarin Argentiinan.

Odotukset olivat jalkapallohullussa maassa korkealla, minkä takia MM-kisoista putoaminen tuntuu entistä katkerammalta.