Saksan jalkapallolegenda Philipp Lahm haluaa nähdä merkittävän muutoksen maajoukkueen avauskokoonpanossa. Lahmin mielestä Aleksandar Pavlović ei ole vakuuttanut MM-kisoissa, ja laidalla pelanneen Joshua Kimmichin pitäisi ottaa hänen paikkansa.
Lahm kritisoi Saksan keskikentän otteita ja nosti Pavlovićin esitykset tikunnokkaan.
– Keskikenttä on ollut erityisen horjuva. Pavlović ei ole juuri vakuuttanut tässä turnauksessa. Hänelle on sattunut useita helppoja pallonmenetyksiä, eikä hänen sijoittumisensa kentällä ole ollut optimaalista, Lahm sanoi.
Saksan entinen kapteeni uskoo, että Kimmichin siirtäminen takaisin keskikentälle toisi joukkueeseen kaivattua vakautta.
– Hän on pelannut siellä huipputasolla noin kymmenen vuoden ajan sekä maajoukkueessa että Bayern Münchenissä. Hän toisi joukkueelle vakautta, ja hänen vahvuutensa näkyisivät paljon paremmin.
Lahmin mukaan Kimmich pystyisi auttamaan tuomaan uuden ulottuvuuden Die Mannschaftin pelaamiseen laajan syöttövalikoimansa ansiosta. Samalla Felix Nmecha olisi hänen mielestään oiva tutkapari Kimmichille.
– Siksi Pavlovićin pitäisi pudota avauskokoonpanosta, Lahm linjasi.
Oikean puolustajan paikalle Lahm nostaisi Waldemar Antonin. Ratkaisun ansiosta Kimmich voitaisiin palauttaa luonnollisimmalle pelipaikalleen, jossa hänen johtajuutensa ja vahvuutensa pääsisivät paremmin esiin.