Iranin tähtihyökkääjä Mehdi Taremi ei peitellyt pettymystään MM-kisojen järjestelyihin.
Taremi arvosteli FIFA:a kovin sanoin ja väitti, ettei kisojen aikana esiin nousseita ongelmia ole onnistuttu ratkaisemaan, vaikka niistä on keskusteltu moneen kertaan.
– Nämä MM-kisat ovat katastrofi, Taremi jyrähti.
Hyökkääjän mukaan yksi suurimmista ongelmista liittyy Iranin maajoukkueen taustajoukkoihin. Hänen mukaansa osa joukkueen henkilöstöstä ei ole vieläkään päässyt kisapaikalle viisumiongelmien vuoksi.
– FIFA:n pitäisi ratkaista kaikki nämä ongelmat, mutta valitettavasti niin ei ole tapahtunut.
Taremi kertoi myös FIFA:n puheenjohtajan Gianni Infantinon vierailleen Iranin pukuhuoneessa turnauksen ensimmäisen ottelun yhteydessä.
– Infantino tuli pukuhuoneeseemme ja sanoi, että tämä on vasta alkua, ja että kaikki järjestyy. Silti logistinen henkilöstömme ei ole vieläkään täällä, koska heillä ei ole viisumeita, Taremi kritisoi.
Hyökkääjä nosti esiin myös toisen käytännön ongelman.
Iran on joutunut matkustamaan otteluihinsa jatkuvasti Meksikosta käsin, mikä on hänen mukaansa aiheuttanut ylimääräistä rasitusta joukkueelle.
– Rakastamme meksikolaisia, mutta ammattilaispelaajina tällaisessa kilpailussa tämä ei ole oikein, Taremi sanoi.
Taremin ulostulo nousi nopeasti puheenaiheeksi, sillä kritiikki ei koskenut tuomaritoimintaa tai yksittäistä ottelua, vaan koko turnauksen järjestelyjä. Samalla Inter Milalnin tähti nosti esiin kysymyksen siitä, ovatko kaikkien maajoukkueiden olosuhteet olleet MM-kisoissa aidosti tasavertaiset.