Ecuador järjesti jättiyllätyksen kaatamalla Saksan 2–1, eikä Die Mannschaftin päävalmentaja Julian Nagelsmann yrittänyt selitä tappiota ottelun jälkeen.
Nagelsmann myönsi suoraan, että Ecuador oli parempi joukkue ja nosti erityisesti esiin keskikenttäpelaaja Moisés Caicedon vaikutuksen ottelun kulkuun.
Saksan tehtyä avausmaalin joukkue uskoi hallitsevansa tapahtumia, mutta tilanne muuttui nopeasti.
– Maalimme jälkeen luulimme, että ottelu oli hallinnassamme, mutta Ecuador nosti tasoaan ja hävisimme täysin keskikentän taistelun, Nagelsmann totesi.
Erityisen vaikuttunut hän oli Caicedosta, jonka esitystä hän kuvaili poikkeukselliseksi.
– Moisés Caicedon suoritus oli erinomainen. Joka kerta kun yritimme rakentaa hyökkäystä, hän oli siellä. Hän voitti kaksinkamppailuja, riisti palloja, rikkoi rytmimme ja vei Ecuadoria eteenpäin.
Nagelsmannin mukaan Ecuadorin tähtipelaaja tuntui olevan kaikkialla kentällä.
– Rehellisesti sanottuna tuntui siltä, että hän oli joka puolella kenttää. Emme löytäneet keinoa käsitellä häntä, saksalaisvalmentaja myönsi.
Lopuksi Nagelsmann antoi Ecuadorille täyden tunnustuksen voitosta.
– He ansaitsivat voittonsa. He pelasivat suuremmalla intensiteetillä ja vakaumuksella sekä käyttivät paikkansa paremmin. Jos tästä voitosta tulee historiallinen hetki Ecuadorille, onnittelut heille – he ansaitsivat sen.
Nagelsmannin sanat kertovat paljon siitä, kuinka vakuuttava Ecuadorin esitys oli. Harvoin huippumaiden päävalmentajat antavat vastustajalle yhtä suoraa tunnustusta tappion jälkeen.