Norjan ja Ranskan välinen ottelu ei merkitse Erling Haalandin mukaan enää käytännössä juuri mitään, sillä Norja on jo varmistanut paikkansa jatkopeleissä.

Haaland kommentoi tilannetta suoraan ja myönsi, ettei tuleva ottelu nouse hänen prioriteettilistansa kärkeen.

– Olemme jatkossa, mikä on uskomatonta. En voi sanoa välittäväni liikaa tuosta pelistä nyt. He todennäköisesti voittavat meidät, ja todennäköisesti koko turnauksen, Haaland totesi.

Lausunto on herättänyt keskustelua siitä, pitäisikö tähtipelaajan osoittaa enemmän uskoa omaan joukkueeseensa vai onko kyse realismista.

Norjan varmisti jatkopaikkansa 3–2-voitolla Senegalista, mikä voi vaikuttaa peluutukseen ennen lohkovaiheen päättävää Ranska-peliä.

Kysymys kuuluu nyt: oliko Haaland vain rehellinen – vai yrittääkö Norja saada Les Bleusin tuntemaan olonsa liian tyytyväiseksi?