Jefferson Montero on aiheuttanut voimakkaan kohun Ecuadorissa MM-kisaottelun jälkeen, jossa La Tri pelasi 1–1-tasapelin Curaçaota vastaan.

Entinen maajoukkuepelaaja purki turhautumisensa suoraan sosiaalisessa mediassa ja kohdisti sanansa joukkueen nykyiseen päävalmentajaan Sebastian Beccaceceen.

Montero teki mielipiteensä harvinaisen selväksi.

– Lopeta sumuttaminen ja jätä La Tri. Eroa. Hanki hieman arvokkuutta. Olet tehnyt vahinkoa meidän jalkapallollemme ja sukupolvelle, jonka piti olla historian paras.

Montero viittasi siihen, että hän oli jo aiemmin varoittanut tilanteen kehittymisestä nykyisen valmentajan alaisuudessa.

– Varoitin tästä jo kauan sitten, että näin voi käydä tämän valmentajan johdolla.

Samalla hän nosti esiin uusia vaihtoehtoja maajoukkueen peräsimeen.

– Meillä on esikuvia kuten Álex Aguinaga ja Antonio Valencia, jotka ovat ansainneet mahdollisuuden johtaa maajoukkuetta. Antakaa heille mahdollisuus.

Monteron ulostulo on herättänyt laajaa keskustelua Ecuadorissa, sillä tulos Curaçaota vastaan kasvatti painetta entisestään joukkueen ja valmennuksen ympärillä.

Ecuador on kahden pelin jälkeen yhdessä pisteessä. Joukkue päättää lohkovaiheensa ottelulla Saksaa vastaan ja eteläamerikkalaiset ovat käytännössä pakkovoiton edessä pitääkseen jatkohaaveensa elossa.